Opdrachten blok 1.1

Persoonlijkheidstest 1 - 16 personalitys

Resultaat

Een bemiddelaar is een ware idealist die altijd opzoek is naar iets goeds in een mens en gebeurtenis. Ook is hij op zoek naar manieren om dingen te verbeteren. 

Hoewel ze als kalm, gereserveerd, of zelfs verlegen kunnen worden gezien, hebben bemiddelaars een innerlijke vlam en passie die echt kan schitteren.

een valkuil is dat een bemiddelaar zich onbegrepen kan voelen. Daarom gaan ze opzoek naar gelijkgestemde mensen om hun passie mee te delen.

 

https://www.16personalities.com/nl/infp-persoonlijkheid

 

Persoonlijkheidstest 2 - Job personality / Big-five

Ik heb deze test volbracht met de volgende persoonskenmerken tot gevolg.

- Extraversie

Ik hou ervan om in gezelschap te zijn en te kletsen. Het heeft bij wel invloed op mijn        openstelling, wie mijn gezelschap is. Wanneer de groep groter is kan ik mij nog steeds goed vermaken maar zal ik qua aanwezigheid wel meer naar de achtergrond verdwijnen.

- Vriendelijkheid

Ik ben een vriendelijk persoon omdat ik ervan hou anderen te helpen en mij kan inleven in de gevoelens en gedachtes van een ander.

- Emotionele stabiliteit

Ik ben een kalme jongen die wel tegen een stootje kan. Ik sta sterk in mijn schoenen!

Ook wat anderen van mij denken deert mij niet veel. Ik ben wie ik ben en daar verander ik alleen wat aan als ik mij kan vinden in de persoonlijke feedback van iemand anders.

- Ordelijkheid

Ik leef van dag tot dag en kan mij vinden met het kenmerk spontaan. Ben een chaotisch persoon en vind het heerlijk om alles tegelijk te doen. soms werkt dit alleen niet zo goed.

-Openheid

Ik hou niet zozeer van veranderingen en vind het prettig om te werken op de manier hoe ik dat altijd doe. Ik hou niet van veranderingen en ben nuchter van aard.

 

https://www.jobpersonality.com/rapport-big-five-persoonlijkheidstest?dimensions_stat_id=60227&standalone=0

 

Het kwaliteitenspel

In een coach les aan het begin van het jaar hebben wij met de klas een kwaliteitenspel gespeeld. Mijn klasgenoten hebben mij toen de volgende kwaliteitskaarten gegeven. In ben van mening dat deze kaarten best dicht in de buurt komen van wie ik ben.

Kernkwadranten

In het document zijn mijn kernkwadranten uitgewerkt

Kernkwadrant
PDF – 72,6 KB 90 downloads

Kwaliteiten

Deze kwaliteiten passen volgens mij omgeving bij mij

Sociaal

Slim

Betrouwbaar

Harde werker

Niet impulsief, denk eerst na voor ik iets zeg.

Geef niet op

Valkuilen

Deze valkuilen passen volgens mij omgeving bij mij

Relaxed, kan overkomen als ongeïnteresseerd.

Rustig, kans is aanwezig dat ik overschreeuwd wordt.

Uitstel gedrag waardoor ik in tijdnood kan geraken.

Buddy gesprek blok 1.1

Mijn buddy en ik zijn samen tot de conclusie gekomen dat de opleiding tot nu toe goed bij ons past. Wij hebben het 1e blok vrij eenvoudig en positief doorgelopen. 

Ik zelf ben sterker geworden in het geven van groepslessen en ben tot de conclusie gekomen dat ik het leuk vind om met ouderen te werken. 

Voor blok 1.2 wil ik mijzelf meer bezig houden met netwerken omdat dit nog niet mijn sterkste punt is. Daarnaast heb ik met mijn buddy afgesproken dat wij beide meer ons best gaan doen om alle lessen aanwezig te zijn.

Opdrachten blok 1.2

Oefening reflectiecyclus Ardennen

  1. Handeling: Ik nam het initiatief tijdens het bouwen van de bivak

  2. Terugblikken:  Door een goede samenwerking met soms een kleine ruzie die snel opgelost werd, hebben wij als groep de eerste nacht een relatief goede bivak gebouwd. Hierin hebben wij als groep redelijk kunnen slapen.

  1. Bewustwording: Wanneer ik gefocust bezig ben met het bouwen van een bivak zit ik een beetje in mijn eigen wereld. Samenwerken kan ik dan nog steeds maar vanwege mijn eigenzinnigheid wil ik het graag op mijn manier doen.

  2. Alternatieven: Andere mensen het voortouw laten nemen en een meer diende rol innemen om andere ook de kans te geven iets moois te neer te zetten.

  3. Uitproberen: Volgende keer zal ik proberen gedoseerd de leiding te nemen en ook andere de mogelijkheid geven tot het aansturen tijdens bivak. 

Gezondheidsopdracht

Fysiek                                Emoties                                         Betrokkenheid                      Betekenis geven                     Sociale relaties

 

Eten/drinken:  6               Sfeer in de klas:              8            Ik voel mij autonoom: 7       Toepassen:  6.5                   Sociale steun: 9

Beweging:       10             Geen extreme emoties: 7            Betekenisvolle doelen: 7      Redenen voor leren:  7       Positieve relaties: 8

Slaap:               6               Realistisch zelfbeeld:    8            Ontvangen feedback:   7       Belangrijk om te leren:  9  Geen conflicten: 9

Hygiëne:           8               Reguleren emoties:       7            Uitdagende taken:        7                                                                                                                                                                                              Concentratie:                7

Oefening reflectiecyclus Ardennen

 

  1. Handeling: Ik nam het initiatief tijdens het bouwen van de bivak

  2. Terugblikken:  Door een goede samenwerking met soms een kleine ruzie die snel opgelost werd, hebben wij als groep de eerste nacht een relatief goede bivak gebouwd. Hierin hebben wij als groep redelijk kunnen slapen.

  1. Bewustwording: Wanneer ik gefocust bezig ben met het bouwen van een bivak zit ik een beetje in mijn eigen wereld. Samenwerken kan ik dan nog steeds maar vanwege mijn eigenzinnigheid wil ik het graag op mijn manier doen.

  2. Alternatieven: Andere mensen het voortouw laten nemen en een meer diende rol innemen om andere ook de kans te geven iets moois te neer te zetten.

  3. Uitproberen: Volgende keer zal ik proberen gedoseerd de leiding te nemen en ook andere de mogelijkheid geven tot het aansturen tijdens bivak. 

Sensitiviteit 

 

Opdracht sensitiviteit en betrokkenheid 

  1. Hoe gevoelig je bent op prikkels en hoe je op deze prikkels reageert. 

      praktijk voorbeelden van sensitiviteit zijn: 

      - Spreekt vertrouwen in een ander uit

      - Toont waardering en geeft complimenten

      - Laat een ander in zijn waarde

 

2. 

a. --------------------------------------------------------------------------------->

 

b. Ik denk dat ik anderen wel in hun waarde laat en rekening houdt met persoonlijke omstandigheden. Ook geef ik anderen complimentjes en reageer ik op bijvoorbeeld verjaardagen.

c. Ik ben op school minder sensitief dan in het weekend met vrienden.

d. ---------------------------------------------------------------------------------->

 

e. Jarno heeft ongeveer wel dezelfde dingen ingevuld als mij. I heb mezelf twee keer hoger gegeven dan Jarno maar ook één keer lager. Deze verschillen kunnen komen dat Jarno mij alleen op school ziet en niet in mijn vrije tijd. 

f. Mijn sterke punten zijn dat ik anderen in hun waarde laat en begrip toon voor anderen. Mijn zwakke punten zijn dat ik niet altijd weet wat gevoelig is voor een ander. Hierin kan ik mij verbeteren. 

g. Ik toon passend gedrag voor de persoonlijke pijnpunten van een ander. 

Buddygesprek 1

Cijfers: Alles voldoende op MFA na

Doel: Competentie 3 verbeteren: Zorgen dat ik in het volgende blok mij ga richten op netwerken.

Hoe: Organisatie advies project lopen bij een sportclub waar ik niet bekend ben

Datum: Op de helft van blok 1.2

Wie of wat: Jarno kan mij hierin begeleiden door een club te zoeken waar hij wel bekend is. Zo kan hij mij voorstellen aan mensen van de club. Daarnaast wil ik kijken of het mogelijk is om samen met mijn broertje een voetbalteam te trainen om een beetje bekendheid te genereren in dat wereldje.

Vastleggen: Alles wat ik heb gedaan om netwerken te verbeteren beschrijven in de competentie verantwoording inclusief bewijs.

Buddygesprek 2

Dit buddygesprek stond het in teken van de reparatie van het portfolio. Anouk was tot op heden tevreden alleen een aantal aanpassingspunten mee gegeven:

- Zorg ervoor dat alle opdrachten in je portfolio verwerkt zijn

- Maak je portfolio wat overzichtelijker

- De kerncompetenties moeten beter in STARR beschreven worden

Opdrachten blok 1.3

Polar-team pro

Polar resultaten
PDF – 236,3 KB 46 downloads

Gezondheidswaarde van de sport

Beroepen:

  1. Sport diëtist
  2. Lifestyle deskundige
  3. Personal trainer
  4. Buurtsportcoach
  5. Sport docent
  6. Revalidatie medewerker
  7. Osteopaat
  8. Sportmasseur
  9. Gezondheid beleid
  10. Eventmanager

 

Mijn top 3

  1. Eventmanager
  2. sportmasseur
  3. Revalidatie medewerker

 

Verantwoording top 3:

In blok 1.1 ben ik er achtergekomen dat ik het leuk vind om mijn ideeën los te laten op een evenement. Het leukste eraan vind ik om aanwezig te zijn bij het uiteindelijke resultaat en in contact te komen met mensen die je hiermee helpt bij het bevorderen van hun gezondheid.

Sportmasseur heb ik gekozen omdat ik geïnteresseerd ben in de werking van het menselijk lichaam en daarom wil ik hier graag meer mee kunnen doen.

Revalidatie werk lijkt mij mooi om te kunnen doen omdat jij er in samenwerking voor moet zorgen dat iemand bijvoorbeeld weer leert lopen. Het lijkt mij persoonlijk mooi werk omdat je weer veel van de werking van het lichaam moet weten en de waardering die je krijgt van mensen als jullie het beoogde doel bereikt hebben, kan alleen maar een goed gevoel geven. 

Economische waarde van de sport

 

Beroepen:

  1. Scout
  2. Video analist
  3. Scheidsrechter
  4. Specialist trainer
  5. Coördinator sport en beweging agogie
  6. Paardenfluisteraar
  7. Vitale coach
  8. Adviseur mobiliteit
  9. Biometrist
  10. Chiropractor
  11. e-sporter
  12. Docent LO
  13. Professioneel sporter
  14. Technische staf bvo
  15. Chef de mission

 

Mijn top 3:

1: Professioneel sporter

2: technische staf

3: Videoanalist 

 

Verantwoording van de top 3:

Het is vanaf jongs af aan al mijn droom om profvoetballer te worden. Gelukkig heb ik al eventjes de leeftijd bereikt waarop ik besefte dat dit geen mogelijkheid voor mij is. Daarom wil ik mij graag specialiseren is het geven van voetbaltrainingen en dus deel uit maken van de technische staf van een voetbalteam. Er zijn binnen een technische staf verschillende functie die mij aantrekken zoals: Assistent trainer, conditie trainer, masseur of videoanalist. 

Sociaal-maatschappelijke waarde van de sport

Beroepen:

  1. Leisure en hospitality
  2. Sportbank
  3. Johan Cruijff foundation
  4. Martinizorg
  5. Buurt sport coach
  6. Mo group
  7. Evenementen
  8. Ouderen fonds
  9. Oranje fonds
  10. Jeugd veilig actief
  11. KNVB samen

 

Mijn top 3:

  1. KNVB samen
  2. Evenementen
  3. Johan Cruijf foundation

 

Verantwoording voor top 3:

Wat mij erg trekt binnen de sportkunde opleiding is het in beweging proberen te krijgen van doelgroepen die niet tot nauwelijks kunnen of willen sporten. Ik zou dan vooral mijn aandacht willen richten op kinderen van kans arme gezinnen die niet beschikken over het geld om hun kinderen te laten sporten. Ik ben van mening dat iedereen moet kunnen sporten en hier zou ik mij graag voor in willen zetten.

 

Competentiescan Sportkunde